Mon compte
Ma liste - 0
Catalogue
Ressources numériques
Nouveautés
Liens utiles
Mon compte
Recherche rapide
Recherche avancée
Recherche alphabétique
Historique
Information
Recherche
Auteur
Titre
Sujet
Titre de revue
Collection
Cotes BU
Cotes ENSEA
Cotes IUFM
Modifier la recherche
>
CERGY
Elargir la recherche
Sur le même sujet :
Grammaire -- Étude et enseignement
Langues -- Étude et enseignement
Métalangage
Parcourir le catalogue
par auteur:
Ribas , Teresa
Myhill , Debra
Fontich , Xavier
Guasch Boyé , Oriol
Rechercher sur Internet
Localiser dans une autre bibliothèque (SUDOC) (PPN ou ISBN ou ISSN)
Aperçu dans Google Books
Affichage MARC
Auteur :
Ribas , Teresa
Fontich , Xavier
Guasch Boyé , Oriol
Titre :
Grammar at school : research on metalinguistic activity in language education , Teresa Ribas, Xavier Fontich and Oriol Guasch (eds.) ; [foreword from Debra Myhill]
Editeur :
Bruxelles : P. I. E. Peter Lang , DL 2014
Description :
1 vol. (286 p.) : ill., tabl. ; 22 cm
Collection :
Gramm-R : études de linguistique française ; Vol. 23
ISBN:
978-2-87574-201-8 , br.
Notes :
Réf. bibliogr. en fin d'articles. Notes bibliogr.
La 4e de couv. indique : "The studies presented in this book argue that exploring the grammatical system outside the communicative flow enables students to develop clearer knowledge of this system and to become more effective in their language use. This approach is the outcome of research revolving around the role of metalinguistic knowledge in learning how to write. According to this research, language use and metalinguistic activity are interdependent. The international debate on the effect of grammar instruction on writing skills has been dominated by an overly causal approach which ignores core considerations such as the teaching procedures that we use to reflect upon the grammar system in the classroom and the way we conceptualise this system. This book highlights the need to encourage students to engage in metalinguistic activity, in which verbalisation and data manipulation should play a key role. It also emphasises the importance of conceptualising the grammar system as an organic entity resulting from the integration of form, meaning and the intention of the speaker."
Sujet :
Grammaire -- Étude et enseignement
Langues -- Étude et enseignement
Métalangage
Exemplaires
Site
Emplacement
Cote
Type de prêt
Statut
Site de Gennevilliers
Salle de prêt (livres) DEWEY
407 GRA
Prêt
Disponible
Réserver
Pour toute question,
contactez la bibliothèque
Horizon Information Portal 3.25_france_v1m© 2001-2019
SirsiDynix
Tous droits réservés.