Catalogue 
 Ressources numériques 
 Nouveautés 
 Liens utiles 
 Mon compte 
   
Recherche rapideRecherche avancéeRecherche alphabétiqueHistoriqueInformation
Recherche    Modifier la recherche  
> CERGY
 
Elargir la recherche
 
 
 
 Sur le même sujet :
 
  •  
  • Grammaire -- Étude et enseignement
     
  •  
  • Langues -- Étude et enseignement
     
  •  
  • Métalangage
     
     Parcourir le catalogue
      par auteur:
     
  •  
  •  Ribas , Teresa
     
  •  
  •  Myhill , Debra
     
  •  
  •  Fontich , Xavier
     
  •  
  •  Guasch Boyé , Oriol
     
     
     Rechercher sur Internet
     
  •  
  • Localiser dans une autre bibliothèque (SUDOC) (PPN ou ISBN ou ISSN)
       Aperçu dans Google Books
     
     Affichage MARC
    Auteur : 
    Ribas , Teresa
    Fontich , Xavier
    Guasch Boyé , Oriol
    Titre : 
    Grammar at school : research on metalinguistic activity in language education , Teresa Ribas, Xavier Fontich and Oriol Guasch (eds.) ; [foreword from Debra Myhill]
    Editeur : 
    Bruxelles : P. I. E. Peter Lang , DL 2014
    Description : 
    1 vol. (286 p.) : ill., tabl. ; 22 cm
    Collection : 
    Gramm-R : études de linguistique française ; Vol. 23
    ISBN: 
    978-2-87574-201-8 , br.
    Notes : 
    Réf. bibliogr. en fin d'articles. Notes bibliogr.
    La 4e de couv. indique : "The studies presented in this book argue that exploring the grammatical system outside the communicative flow enables students to develop clearer knowledge of this system and to become more effective in their language use. This approach is the outcome of research revolving around the role of metalinguistic knowledge in learning how to write. According to this research, language use and metalinguistic activity are interdependent. The international debate on the effect of grammar instruction on writing skills has been dominated by an overly causal approach which ignores core considerations such as the teaching procedures that we use to reflect upon the grammar system in the classroom and the way we conceptualise this system. This book highlights the need to encourage students to engage in metalinguistic activity, in which verbalisation and data manipulation should play a key role. It also emphasises the importance of conceptualising the grammar system as an organic entity resulting from the integration of form, meaning and the intention of the speaker."
    Sujet : 
    Grammaire -- Étude et enseignement
    Langues -- Étude et enseignement
    Métalangage
    Ajouter à ma liste 
    Exemplaires
    SiteEmplacementCoteType de prêtStatut 
    Site de GennevilliersSalle de prêt (livres) DEWEY407 GRAPrêtDisponibleRéserver


    Pour toute question, contactez la bibliothèque
    Horizon Information Portal 3.25_france_v1m© 2001-2019 SirsiDynix Tous droits réservés.
    Horizon Portail d'Information